Proiectul şi construcţia aparţin unui grup de studenţi de la Universitatea Transilvania din Braşov
Un grup de tineri de la Universitatea Transilvania au proiectat şi realizat două monoposturi care au participat în Formula Student pe circuitele de la Silverstone şi Catalunya
Povestea primului monopost românesc a început în urmă cu doi ani, la Universitatea Transilvania din Braşov. "Era prin septembrie 2008, cînd profesorul Alexandru Popa, de la Facultatea de Mecanică a Universităţii noastre, m-a întrebat dacă nu vrem să construim cu studenţii o maşină", îşi aminteşte Mihai Comşiţ, şef de lucrări la Facultatea de Design a aceleiaşi instituţii şi care a devenit ulterior şi coordonatorul proiectului.
Echipa Blue Streamline
N-au aruncat ideea în sertarul cu iluzii. Nu era vorba de un monopost din F1 asemenea celor pe care aleargă Vettel sau Alonso, dar era o premieră pentru România: un monopost de Formula Mondială Student, realizat în ţară, care să alerge pe marile circuite ale Europei. O raritate şi pentru Europa de Est: doar Universitatea din Budapesta mai produce monoposturi pentru Formula Student.
Imediat au trecut la selecţia printre studenţii universităţii. S-au prezentat 80, au rămas 11. Aşa s-a format prima garnitură a echipei pe care au botezat-o Blue Streamline, albastrul fiind culoarea Universităţii Transilvania.
"La început părea o utopie să realizăm monopostul. Unele piese nu doar că nu le puteam face noi, dar nici nu se găseau în România! Pentru asta trebuiau bani, iar sponsori nu găseam"
Mihai Comşiţ, coordonator proiect
Motor de motocicletă Honda
Patru luni a durat proiectarea maşinii. În februarie 2009 s-au apucat de lucru. Fără bani, fără piese, dar cu entuziasm, ambiţie şi multă muncă voluntară. "Diferenţialul, amortizoarele, discurile, etr