Lucrările la Autostrada Bechtel au fost întrerupte de mai multe ori în acest an din cauza lipsei de finanţare / Foto: Karina Knapek / Jurnalul Naţional Promovat cu fervoare evanghelică drept soluţia miraculoasă care o să permită finanţarea investiţiilor în infrastructură şi ieşirea ţării din criză, Fondul Român de Investiţii a rămas un proiect în sertarele autorităţilor. Punctat cu tot felul de “ghiduşii” economice, precum includerea banilor de la CEC Bank şi Banca Naţională a României (BNR) în fond, proiectul a fost tras pe linie moartă de Executiv. Foamea de bani a ţării a făcut ca participaţiile minoritare pe care statul vrea să le vândă anul viitor pe bursă să aibă ca destinaţie directă bugetul, în vreme ce banii care vor fi obţinuţi din certificatele de carbon pe care România le va vinde vor avea aceeaşi direcţie.
“Eu nu cred că lucrările de infrastructură sunt o soluţie de ieşire din criză nicăieri pe Pământ. Ele dau rezultate economice pe termen mediu şi lung, iar pe termen scurt, datorită tehnologiei moderne, sunt angajaţi puţini oameni”, a declarat pentru Jurnalul Naţional Varujan Pambuccian, liderul grupului parlamentar al minorităţilor, aflat în coaliţia de la guvernare. “E bine să avem infrastructură, dar, dacă vrem să facem autostrăzi, ar trebui să le facem cu chinezii, pentru că le fac repede. Să fim practici. Polonezii aşa au făcut, şi sigur am putea trata cu ei să le rambursăm banii peste câţiva ani”, a continuat Pabuccian.
Unitatea de monolit a Guvernului a fost şi ea zguduită proiect, premierul Emil Boc dorind ca Fondul Român de Investiţii să se afle în subordinea Guvernului, în vreme ce fostul ministrul al Economiei, Adriean Videanu, îl dorea în parohia sa, deoarece companiile la care s-ar fi vândut acţiunile sunt manageriate de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (OPSPI), adică tot în subordinea sa. Ministe