„Simbioză" ciudată între sindicaliştii de la Rompetrol şi noii patroni de la Rompetrol Logistic (RPL). Spunem asta pentru că, în cursul zilei de ieri, angajaţii RPL - compania de transporturi a Grupului Rompetrol ne-au adus la cunoştinţă că, începând cu data de 11 decembrie 2010, şefii lor sunt alţii - şi anume patronii de la Grup Feroviar Român, iar condiţiile de lucru s-au înrăutăţit considerabil. De asemenea, ne-au mai semnalat angajaţii, noii patroni nu respectă contractul colectiv de muncă. Reprezentanţii sindicatului de pe platforma Rompetrol Rafinare - Năvodari ne-au dat însă asigurări, ieri, că „totul este bine pentru angajaţi", după care au dat raportul mai departe, adică noilor patroni de la RPL, aşa încât aceştia să ne poată „servi" şi un comunicat de presă oficial cu privire la preluarea companiei de transport. Dar, cum întotdeauna există şi un „revers al medaliei", angajaţii au replicat: „Normal că liderii de sindicat spun că e bine, pentru că vineri spre sâmbătă, 17/18 decembrie, au fost la o petrecere dată de Grup Feroviar Român. Au fost "unşi„ bine şi nu le mai pasă de noi, care am cerut fie salarii compensatorii şi şomaj, fie să nu ne vândă. Ne-au dat ca pe oi. Credeţi că noi ceream şomaj de bine ce e cu noii patroni de la GFR?", spun angajaţii. Conform contractului de muncă de la Rompetrol Logistic însă, disponibilizarea unui angajat produce efecte nedorite angajatorului: minim 5 salarii compensatorii, aşa încât angajatorul preferă ca oamenii să-şi dorească să plece singuri, prin demisie.
În timp ce statul român aşteptă să-şi recupereze datoriile istoriceînregistrate la buget de Rompetrol Group, partea de transport pe calea ferată din cadrul Rompetrol Logistic a fost preluată de Grupul Feroviar Român SA, care îi are ca asociaţi pe Vasile Didilă, SC Grampet SA, deţinută de controversatul om de afaceri din Galaţi Gruia Stoica, Rapid