Încă un an sub semnul crizei. Dacă de sărbătorile trecute românii făceau cozi la magazinele de electrocasnice, acum principalele cumpărături de Crăciun sunt dulciurile
Obiceiul de a face daruri în perioada sărbătorilor de iarnă este unul puternic la români. Însă valoarea cadourilor oferite este una modică în 2010. Bugetul maxim destinat chiar şi cumpărăturilor scumpe, de tipul bijuteriilor sau ceasurilor, nu depăşeşte 200 de lei pentru 63% dintre români, se arată într-un studiu online al GfK România, desfăşurat în luna noiembrie a acestui an. Circa 84% dintre respondenţi spun că vor cumpăra dulciuri, iar peste trei sferturi dintre ei aleg obiectele de îmbrăcăminte şi accesoriile vestimentare. Produsele şi serviciile cosmetice încheie podiumul achiziţiilor preferate de sărbători. Un procent semnificativ, aproximativ jumătate dintre cei chestionaţi, numesc şi jocurile sau jucăriile drept unul dintre cadourile pe care intenţionează să le ofere de Crăciun.
Bucureştenii, mari amatori de cadouri-cărţi
Studiul surprinde şi tendinţa românilor de a-şi face singuri cadouri. Dacă 93% dintre cei chestionaţi afirmă că anul acesta vor face daruri, peste 82% spun şi că nu vor neglija nici propria persoană şi îşi vor cumpăra propriul cadou.
Categoriile de produse achiziţionate "pentru mine personal" sunt în special articolele vestimentare şi de încălţăminte, pentru casă sunt preferate produsele pentru curăţenie, produse de patiserie şi cofetărie, dar şi decoraţiunile de sezon. Prietenii primesc dulciuri şi cosmetice în pachete promoţionale.
Locuitorii din Capitală au un comportament de cumpărător diferit de al celorlalţi români. Aproape 45% aleg să ofere drept cadou sau să cumpere pentru ei înşişi cărţi faţă de 35% în restul ţării, în timp ce 17% dintre internauţii din Bucureşti faţă de 10% media la nivelul întregii ţări achiziţionează în preajm