În 2010, imaginaţia n-a avut limite. Peliculele regizate de James Cameron şi Chris Nolan au dominat în preferinţele publicului . Impactul filmelor nu este măsurat doar în încasări de sute de milioane de dolari la box-office, ci şi în imaginile inovatoare care rămân în amintirea fanilor lor.
Deşi a fost lansat în decembrie anul trecut, „Avatarul" lui James Cameron a reuşit aibă cele mai mari încasări în 2010. Peste două miliarde din suma totală obţinută, 2,7 miliarde de dolari, au fost acumulate numai anul acesta. Banii, obţinuţi mai ales datorită preţurilor mai ridicate ale vizionărilor 3D şi IMAX, nu sunt variabila cea mai importantă la evaluarea lui „Avatar", ci modul în care regizorul Cameron a reuşit să-i atragă pe spectatori într-o lume complet nouă, plină de culoare, aparent vie, din care şi-ar fi dorit să nu se mai întoarcă. Citiţi şi: Resuscitarea filmelor la Hollywood
„Inception", şanse la Oscar pentru efecte vizuale Deşi scenariul în sine aducea cu o poveste clasică precum „Pocahontas", evoluţia tehnologiei a pus pe ecran hibrizi ca actor-personaj sau animaţie-realitate. A creat o nouă populaţie: Na'Vi, cei puşi în pericol de pământenii care le vor resursele naturale. James Cameron are în pregătire „Avatar 2" şi „Avatar 3".
Moda tridimensională
Pelicula a dat tonul la o adevărată obsesie pentru filmele disponibile în 3D, dar unii candidaţi n-au învăţat lecţia cum trebuie. Astfel producţii ca „Înfruntarea titanilor" şi „Ultimul apărător al aerului", lansate anul acesta, n-au fost filmate tridimensional, iar conversia lor în acest format la modă n-a avut nici pe departe acelaşi grad de spectaculozitate ca filmul care a dat tonul. Abia „Tron: Moştenirea", lansat recent, poate spera ca efectele speciale să atragă acelaşi public ca şi „Avatar".
Visul lui Nolan: „Inception"
Leonardo DiCaprio, în filmul „Inception“