Romanii ofera cadouri de Craciun mai degraba din obligatie, pentru a marca momente importante, evenimente sau pentru a stabili si mentine relatii interpersonale, arata un studiul facut in randul a 200 de persoane de compania de cercetare Cult Market Research. Cei mai multi dintre respondenti (46%) au pe lista de cadouri pentru acest Craciun intre cinci si noua persoane si aproape un sfert spun ca vor cumpara cadouri pentru mai mult de zece persoane.
Ponderea cea mai mare in optiunile privind locul din care se cumpara cadourile o au magazinele/mall-urile (76%) si magazinele de cadouri (41%), acestea fiind, probabil, optiuni confortabile si rapide pentru cei care se ocupa de alegerea darurilor cu cateva zile inainte de Craciun. Un sfert dintre respondenti cumpara cadouri din magazine online.
Dincolo de traditia Craciunului si confortul personal, partenerii din cupluri isi ofera cadouri si pentru a pastra un obicei al relatiei (17%). Astfel, cuplurile isi creeaza propriile ritualuri si obiceiuri, mai ales in preajma sarbatorilor, iar pastrarea acestora reprezinta un element important pentru mentinerea relatiei. De asemenea in cazul acestora, prin oferirea cadourilor de Craciun, se urmareste si castigarea aprecierii celui ce primeste cadoul (6% dintre subiecti au indicat acest aspect).
Si relatiile cu prietenii sunt mentinute prin intermediul cadourilor de Craciun. Astfel, aproape 20% dintre cei care ofera cadouri de Craciun spun ca pastreaza in acest mod un obicei al relatiei lor cu prietenii.
Daca luam in considerare si faptul ca aproape jumatate dintre respondenti aleg cadourile cu cateva zile inainte de Craciun se poate deduce ca romanii ofera cadouri de Craciun mai degraba din obligatie (s-ar simti vinovati daca nu ar darui), pentru a marca momente importante, evenimente sau pentru a stabili si mentine relatii interpersonale. @