Constructorul auto Volvo, deţinut din luna august de grupul chinez Geely, doreşte să inaugureze în doi ani noua sa uzină din China, a declarat luni directorul general al grupului, Stefan Jacoby citat de Mediafax. Li Shufu, patronul Geely şi noul preşedinte al consiliului de administraţie Volvo, a anunţat în septembrie intenţia grupului de a deschide trei uzine de asamblare în China, având ca obiectiv vânzarea a 300.000 de vehicule în China, prima piaţă auto a lumii.
Un acord cu privire la 'direcţia strategică' în China a fost încheiat pe 9 decembrie precizează Volvo, însă aprobarea modalităţilor a fost remisă către viitorul consiliu de administraţie. Conform directorului Volvo, obiectivul este de a atinge rapid vânzări anuale de 100.000 unităţi în China, faţă de 30.000 la ora actuală.
Grupul suedez construieşte la ora actuală 15.000 unităţi pe an în China, printr-un parteneriat cu fostul său proprietar american Ford, şi grupul chinez Changan. După ce şi-a redus efectivele la 19.650 de angajaţi în 2009, faţă de aproape 28.000 cu un an mai devreme, Volvo a anunţat că anul viitor va mai angaja 500 de persoane în Suedia, datorită creşterii vânzărilor Constructorul auto Volvo, deţinut din luna august de grupul chinez Geely, doreşte să inaugureze în doi ani noua sa uzină din China, a declarat luni directorul general al grupului, Stefan Jacoby citat de Mediafax. Li Shufu, patronul Geely şi noul preşedinte al consiliului de administraţie Volvo, a anunţat în septembrie intenţia grupului de a deschide trei uzine de asamblare în China, având ca obiectiv vânzarea a 300.000 de vehicule în China, prima piaţă auto a lumii.
Un acord cu privire la 'direcţia strategică' în China a fost încheiat pe 9 decembrie precizează Volvo, însă aprobarea modalităţilor a fost remisă către viitorul consiliu de administraţie. Conform directorului Volvo, obiectivul este de a ati