Costul unitar pentru kilometru de autostradă în zonă de munte se va ridica la aproximativ şase milioane de euro, potrivit unui proiect de act normativ privind standardele de cost pentru investiţiile din transporturi finanţate public, aprobat de Guvern.
Din cele şase milioane de euro, 2,6 milioane de euro reprezintă terasamentele, iar 1,7 milioane de euro imbracămintea rutieră. Pentru autostradă în zonă de deal, costul unitar este de cinci milioane de euro/km - două milioane de euro reprezintă terasamentele, iar 1,7 milioane de euro îmbrăcămintea rutieră.
Standardul de cost pentru infrastructura rutieră defineşte costul estimat pentru realizarea unui kilometru de drum nou în condiţii normale. Potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, aceste standarde sunt necesare în vederea stabilirii necesarului de fonduri publice pentru realizarea unor lucrări.
Lista din proiectul de act normativ cuprinde un numar de 12 standarde de cost grupate pe domenii: rutier, feroviar, naval si aerian.
Pentru autostrada in zona de deal, costul unitar este de circa 5 milioane euro/km. Din aceasta suma, 2 milioane de euro reprezinta terasamentele, iar 1,7 milioane de euro imbracamintea rutiera.
Pentru autostrada in zona de munte, costul unitar este de circa 6 milioane euro/km. Din aceasta suma, 2,6 milioane de euro reprezinta terasamentele, iar 1,7 milioane de euro imbracamintea rutiera.
Pentru autostrada in zona de ses, costul unitar este de circa 3,8 milioane euro/km.
Pentru un drum national nou clasa tehnica III, costul unitar este de circa 3,8 milioane euro/km, din care 1 milion euro reprezinta fundatia, iar 1,4 milioane euro imbracamintea rutiera.
Pentru reabilitarea unui drum national clasa tehnica III, costul unitar este de 761.000 euro/km.
Pentru reabilitarea coridorului paneuropean, costul