"His master's voice" - prescurtat HMV, iar pe romaneste "Vocea stapanului sau" - este primul mare brand cu care s-au lansat pe piata cele dintai discuri imprimate, pentru a fi reproduse la gramofon.
Cei care au apucat sa vada aceste discuri isi aduc aminte de imaginea unui caine ascultand cu atentie la palnia gramofonului (foto). Cainele apartinuse unui oarecare cantaret englez, Mark Barraud, de la care fratele sau, Francis, a mostenit, printre altele, fonograful cu inregistrarile cantate de Mark.
Un brand care sparge piata
La auzul inregistrarii, cainele si-a recunoscut vocea fostului stapan, a devenit atent, a ramas neclintit langa aparat si lasa sa se inteleaga ca solicita sa-si mai auda stapanul.
Francis Barraud, fratele defunctului, de profesie pictor, a ramas imprersionat de sentimentele cainelui si a pictat scena unde acesta asculta la palnia gramofonului.
A sperat sa aiba succes la o galerie de pictura, ceea ce nu s-a intamplat. Tabloul nu a putut fi vandut ca opera de arta, insa a interesat societatea producatoare de fonografe, Gramophone Company, care a cumparat tabloul, solicitandu-i autorului si alte variante pictate.
Astfel, in anul 1900, placile cunoscute sub numele comercial "Victor" au fost pentru prima oara comercializate, cu o emblema reprezentand cainele ascultandu-si stapanul la gramofon.
In sfarsit, in februarie 1908, firma insasi si-a schimbat numele in HMV, respectiv "His master's voice", prezentandu-si produsele cu noua emblema: cainele ascultand vocea stapanului.
Reusita picturii, ideea unei marci cu impact, dar si cu efect emotional, a provocat un "boom" pe piata de specialitate, dominata decenii la rand de marca "His master's voice".
Marele succes a ramas de domeniul trecutului
Intre timp, tehnica a evoluat, imprimarile meca