Angajatorii vor depune din acest an o singură declaraţie pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit, a anunţat luni Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), potrivit NewsIn.
"Contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilaţi vor utiliza un singur formular (112) privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, formular ce va fi transmis numai autorităţii fiscale competente", potrivit ANAF.
Astfel, se va depune o singură declaraţie pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit începând cu obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie, cu termen de declarare la 25 februarie 2011.
În formularul 112 au fost integrate informaţiile ce se regăseau în declaraţiile fiscale depuse de angajatori, precum şi în declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor, eliminându-se informaţiile redundante.
Prin aplicarea noii proceduri s-a renunţat complet la formularul 102 "Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale" şi la declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor ce trebuiau depuse la fiecare din cele trei instituţii care gestionează sistemul de asigurare socială, respectiv Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale.
Totodată, formularul 100 "Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat" nu va mai fi depus pentru impozitul pe veniturile din salarii, această informaţie făcând parte din formularul 112.
Prin actele normative menţionate se prevede şi simplificarea modalităţii de depunere a declaraţiilor. Astfel, persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori sau entităţi asimilate angajatorului vor depune declaraţia unică prin mijloace electronice de