Înmatriculările de autoturisme Renault şi Dacia în Germania au scăzut anul trecut cu 32%, la 153.555 de unităţi, în timp ce piaţa a coborât cu 23,4%, la 2,9 milioane de maşini, potrivit datelor anunţate, marţi, de Oficiul de Înmatriculări Auto german KBA, citate de Mediafax.
Doar patru din cele 32 de mărci analizate au avut evoluţie pozitivă anul trecut, respectiv Land Rover, Jaguar, Porsche şi BMW-Mini. Vânzările auto din 2009, la care sunt raportate cele de anul trecut, au fost influenţate pozitiv de un program de înnoire a parcului auto derulat de guvernul german. Germania a fost, în 2009, principala destinaţie de export pentru Dacia, cu 84.708 unităţi vândute.
Renault a avut, cumulat cu Dacia, o cotă de piaţă de 5,3% şi s-a situat pe poziţia a şaptea, în urma Volkswagen (21%), Mercedes (9,6%), BMW-Mini (9,1%), Opel (8%), Audi (7,8%) şi Ford (6,8%).
În decembrie, vânzările Renault-Dacia au avansat cu 15%, la 12.241 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 5,3%. Înmatriculările din Germania au avansat cu 6,9% în decembrie, la 230.371 unităţi. Cote de piaţă peste cea a grupului Renault au avut în decembrie Volkswagen (18,7%), Opel (10,4%), BMW-Mini (10,2%), Audi (9%), Mercedes (8,1%) şi Ford (5,7%).
Din totalul de 32 de mărci analizate, 21 au înregistrat creşteri în decembrie. Înmatriculările de autoturisme Renault şi Dacia în Germania au scăzut anul trecut cu 32%, la 153.555 de unităţi, în timp ce piaţa a coborât cu 23,4%, la 2,9 milioane de maşini, potrivit datelor anunţate, marţi, de Oficiul de Înmatriculări Auto german KBA, citate de Mediafax.
Doar patru din cele 32 de mărci analizate au avut evoluţie pozitivă anul trecut, respectiv Land Rover, Jaguar, Porsche şi BMW-Mini. Vânzările auto din 2009, la care sunt raportate cele de anul trecut, au fost influenţate pozitiv de un program de înnoire a parcului auto der