Până la jumătatea anului, declaraţiile vor mai putea fi depuse şi pe suport de hârtie, după care - exclusiv online.
Persoanele fizice şi firmele vor plăti contribuţiile şi impozitele la bugetul de stat prin completarea unui singur formular, care va fi transmis prin internet sau depus pe suport de hârtie, prezentat într-o hotărâre de guvern publicată în Monitorul Oficial pe 31 decembrie, potrivit Mediafax. Prima declaraţie unică este valabilă pentru obligaţiile aferente lunii ianuarie şi va fi depusă până pe data de 25 februarie, inclusiv. Formularul de plată a contribuţiilor sociale şi impozitului pe venit va putea fi completat pe suport de hârtie până la 1 iulie 2011, dată după care va fi depus lunar doar prin mijloace electronice. Astfel, firmele vor completa o declaraţie unică pentru contribuţiile sociale şi impozitul pe venit, care va fi depusă la ANAF, iar Ministerul Finanţelor va trimite ulterior datele la casele de sănătate, şomaj şi pensii.
Până în momentul introducerii acestei facilităţi, firmele erau obligate să completeze cinci formulare pentru achitarea impozitelor, dintre care două la ANAF şi trei pentru asigurări de sănătate, şomaj şi pensii.
Cum se schimbă taxarea
Microîntreprinderile au posibilitatea să opteze între plata impozitului de 16% din profit şi o taxă de 3% din venituri. Acest sistem de impozitare se va aplica firmelor care au 1-9 angajaţi şi au obţinut în anul anterior un venit de până la 100.000 de euro. Impozitul minim pe profit dispare.
Acciza pentru benzina fără plumb creşte, de la 1 ianuarie, cu 15 euro pe tonă, respectiv de la 452 euro/1.000 litri la 467 euro/1.000 litri. Pentru motorină, accizele vor urca cu 11 euro pe tonă, de la 347 euro/1.000 de litri la 358 euro/1.000 de litri.
Sumele cheltuite de firme pentru maşinile folosite la transportul de persoane, cu maximum nouă locuri, nu vor fi consid