Zeci de site-uri cu megareduceri pe bază de cupoane au împânzit în ultimele patru luni spaţiul virtual românesc. Acestea au strâns mii de vizitatori în timp record. Portaluri precum Zumzi sau Kuponiada sunt reţeta câştigătoare pentru cumpărători, care primesc reduceri de până la 90%, dar şi pentru companii.
Ioana F., o tânără de 20 de ani din Bucureşti, are de câteva luni o nouă pasiune: vânează ofertele unor site-uri de reduceri în fiecare zi. „Mă uit după ofertele pentru serviciile unor saloane de cosmetică, mi-am facut abonamente la săli de fitness, am luat şi cina în oraş pe baza unor cupoane luate de pe internet", povesteşte tânăra, studentă la Cibernetică. Aceasta spune că înainte nu îşi permitea să calce săptămânal pragul saloanelor de înfrumuseţare nici pentru o manichiură, dar de trei luni, de când a aflat de la un prieten de pe Facebook de megaofertele lansate pe astfel de site-uri, a încercat până şi tratamente faciale şi împachetări cu ciocolată. De oferte nu profită niciodată singură - are cel puţin trei prietene care sunt la fel ca ea, cu ochii după reduceri. Citiţi şi: Bucureştenii din Sectorul 2 pot plăti taxele şi impozitele on-line, prin oficiile poştale şi cu card
Promoţiile oferite pe baza unor cupoane cumpărate pe aceste site-uri duc uneori preţurile pachetelor de servicii la valori greu de imaginat: doar 55 de lei pentru un abonament lunar, cu acces nelimitat, la o sală de fitness sau 47 de lei pentru un pachet complet de îngrijire corporală. Potrivit reprezentanţilor site-urilor, cei mai mulţi utilizatori sunt de sex feminin, cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani şi cu venituri peste medie.
Cine câştigă
„Afacerea se adresează în primul rând companiilor care vor să se facă cunoscute printr-un prim test al serviciilor", spune Mihai Seceleanu, CEO al InternetCorp, compania care deţine Kuponiada.ro. Mecanismul afacerii e