Anul în curs riscă să fie încă unul în care românii nu beneficiază de kilometrii noi de autostradă. Aceasta,în pofida promisiunilor şi a banilor plătiţi statului pentru carburanţi, rovinietă şi taxe pe maşini.
Regilor asfaltului le merge bine cu marje ale profitului de până la 25%, statul strânge bani înmulţiţi din carburanţi, roviniete şi taxe pe maşini, lungimea reţelei de autostrăzi se majorează însă doar cu câteva zeci de kilometri pe cincinal. România are o reţea de puţin peste 300 kilometri, alcătuită mai degrabă din frânturi de zeci de kilometri răspândite prin ţară decât din tronsoane de autostradă legate cu cap unele de altele.
Grafice generoase
România va avea în plus, în 2011, 116 kilometri de autostradă promitea cu nici o lună în urmă Ministerul Transporturilor, într-o listă de proiecte prioritare date publicităţii. Potrivit documentului, anul acesta urmează să se deschidă circulaţiei nu mai puţin de cinci tronsoane de autostradă, anume centura Arad, Arad-Timişoara (ambele parte a autostrăzii A1), Cernavodă-Medgidia, Medgidia-Constanţa şi Centura Constanţa (incluse în A2).
Pe centura Arad încă se expropriază
Deşi ar trebui terminată peste câteva luni potrivit contractului semnat cu constructorii acesteia, pe centura Arad nu s-au terminat nici măcar exproprierile. „Mai sunt de expropriat 700 de metri liniari, iar pe porţiunea Arad-Timişoara nu s-au definitivat descărcările de sarcină arheologică. În plus, există datorii la constructori de aproximativ 9 milioane de euro. Ca urmare, sunt şanse minime ca lucrările la centura Arad şi tronsonul Arad-Timişoara să se încheie în acest an", a declarat un oficial din cadrul Companiei de Autostrăzi, sub protecţia anonimatului. Potrivit lui, doar trei sferturi din terenurile necesare construirii au fost predate consstructorului, libere de sarcini. Că autostrada s-ar putea termina de abia