Trei membri ai conducerii la vârf (top management) ai companiei Renault au fost daţi afară din nespecificate "motive etice", care ar consta în divulgarea unor secrete privind automobilele electrice pe care producătorul auto vrea să le lanseze la jumătatea anului 2011. Potrivit Agenţiei France Presse (AFP), managerii au fost găsiţi vinovaţi de comisia etică a Renault pentru că nu au păstrat secretul privind planurile firmei pe piaţa maşinilor electrice.
Fiecare dintre cei rugaţi să-şi elibereze birourile, începând de lunea trecută, avea în supraveghere un astfel de proiect electric, prin care Renault speră să dea o lovitură strategică pe piaţa auto mondială. Firma franceză şi partenerul japonez Nissan investesc împreună 200 milioane euro pe an în vehicule electrice, despre care se estimează că vor însemna 20% din piaţa auto a anului 2020.
Pentru jumătatea anului în curs, Renault vrea să lanseze o versiune electrică a modelului Fluence (la un preţ de circa 25.000 auro) şi una pentru Kangoo Express (20.000 euro). În 2011-2012, ar urma să fie lansate versiuni electrice şi pentru modelele Twizy şi Zoe. Nissan are un model electric, Leaf (Leading Environmentally-friendly Affordable Family car), care urmează să fie lansat curând, dar pentru care precomenzile din SUA au fost deja epuizate.
Unul dintre cei trei "vinovaţi" a fost, până luni, parte în comitetul managerial de 27 membri al producătorului auto. Acest organism se supune comitetului executiv din nouă membri, care va anunţa şi alte sancţiuni.
În 2007, Renault a mai fost afectată de un scandal de spionaj industrial, după ce o revistă de profil a publicat schiţele unor modele aflate în curs de dezvoltare.
Trei membri ai conducerii la vârf (top management) ai companiei Renault au fost daţi afară din nespecificate "motive etice", care ar consta în divulgarea unor secrete privind automobilel