Înainte de a fi „suspendată" pe cerul Capitalei, autostrada lui Oprescu, mai precis licitaţia pentru studiul de fezabilitate, a fost suspendată de instituţiile statului ca urmare a neregulilor din licitaţie. Beneficiarii sunt nimeni alţii decât angajaţi ai primăriei, ale căror firme au fost date câştigătoare ale contractului.
Anunţată cu surle şi trâmbiţe în 2008 ca minunea suspendată ce va străbate semeţ Bucureştiul pe direcţia nord-sud şi care va rezolva problema circulaţiei, autostrada primarului general al Capitalei a sfârşit 2010 prost. În ultimele zile ale lunii decembrie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a obligat primăria lui Oprescu să renunţe la intenţia acesteia de a acorda contractul de realizare a planurilor de urbanism zonale (PUZ) şi a studiilor de fezabilitate (SF) aferente autostrăzii unui consorţiu de firme, ce avea printre acţionari angajaţi ai primăriei.
Cu şanse reale de câştigare a licitaţiei organizate în luna august au intrat două asocieri de firme, anume, pe de o parte, Proiect Bucureşti SA, Ecoterra SRL, Metroul SA, Western Outdoor SRL, Alpha Studio, pe de altă parte, Iptana SA, asociată cu WSP Group SRL. În luna octombrie 2010, în urma unui rezultat negativ privitor la participarea sa la licitaţie, firmele Iptana-WSP Group depun o contestaţie a rezultatului la CNSC. Instituţia dă dreptate contestatarilor, obligând Primăria Generală a Municipiului Bucureşti (PGMB) să reevalueze corect ofertele.
Fără a avea de ales, aceasta se supune deciziei şi în urma reevaluării decide să menţină câştigătoare firmele Proiect, Ecoterra, Metroul, Western Outdoor şi Alpha Studio.
Nemulţumită de decizie, Iptana şi WSP Group fac din nou în noiembrie contestaţie la CNSC şi li se dă dreptate din nou. Motivarea deciziei dată de CNSC indică subiectivitatea totală a membrilor comisiei de licitaţie din cadrul PGMB. @N