Printre lansările din 2011 se numără şi câteva modele care vor stârni un interes deosebit pe piaţa românească.
Anul acesta se remarcă trei tendinţe: maşinile mici şi compacte preiau tot mai multe ele¬mente premium, maşinile medii aduc tehnologii care păreau SF până în urmă cu câţiva ani, iar consumul de carburant se reduce mai ales prin apariţia de motorizări turbo de putere mare obţinută dintr-o cilindree mică.
Passat, liderul se înnoieşte
Liderul segmentului mediu a ajuns la a şaptea generaţie, iar acest lucru aduce cu sine o împrospătare a platformei tehnice a noului Passat şi o creştere generală în calitate. Nemţii au hotărât să păstreze o formă clasică, cu linii doar puţin mai bărbăteşti decât ale precedentei generaţii şi cu un interior sobru şi minimalist.
Disponibil încă din ianuarie 2011, noul Passat porneşte de la 20.393 euro în România pentru versiunea 1.4 TSI 122CP Trendline. Printre atuuri se numără spaţiul interior, raportul bun între cilindree, performanţe şi preţ al motoarelor pe benzină, precum şi dotările generoase încă din echiparea de intrare în gamă. Rămâne de văzut dacă fiabilitatea componentelor tehnice şi calitatea materialelor de la interior au crescut îndeajuns pentru a păstra conducerea în segment.
Peugeot 508, limuzina salvatoare
Peugeot n-a prea avut ani buni în ultimul timp; cam tot ce a încercat i-a ieşit pe dos. Tocmai de aceea, noul 508 are datoria de a repune marca franceză în atenţia publicului într-o lumină favorabilă. Asta nu va fi tocmai uşor, pentru că 508 înlocuieşte două modele, 407 şi 607, având de luptat cu o mulţime de concurenţi şi o imagine nu tocmai bună. Disponibil din această iarnă, 508 pune accentul pe design, motorizări economice şi un interior rafinat. Dacă exteriorul are linii inconfundabile de felină franceză, interiorul e mai degrabă german, ticsit cu înaltă tehnologie. Se remarc