În ultimii ani, marii producători auto au căpătat un plus de curaj pentru a dezvolta autoturisme electrice. Producătorul independent Tesla a devenit celebru datorită unui astfel de model, iar Nissan a conceput modelul Leaf care a devenit prima maşină electrică care a primit premiul „Maşina anului”.
Pe de altă parte, Renault a anunţat deja încă de la începutul lui 2010 că în 2011 va avea disponibilă o întreagă gamă electrică denumită ZE. Dintre aceste autoturisme, Fluence ZE şi Kangoo ZE vor fi aduse pentru testare în România începând din martie.
În altă parte a lumii, mai precis în Japonia, francezii de la PSA, împreună cu Mitsubishi au semnat o înţelegere care va aduce pe piaţă trei produse 100% electrice ce vor fi comercializate începând cu acest an. Cele trei autoturisme se numesc Peugeot iOn, Mitsubishi i-MIEV şi Citroën C-Zero şi vor fi aduse şi în România. După succesul MPV-ului hibrid Prius, Toyota plănuieşte lansarea unei noi generaţii în această lună la Salonul Auto de la Detroit. Spre sfârşitul anului, showroom-urile din România vor găzdui şi ele noul produs. Marca premium Lexus a anunţat un nou model hibrid, în martie urmând să lanseze compactul CT 200h. La fel, brandurile germane BMW şi Mercedes-Benz au declarat că vor lansa variante hibrid pentru SUV-urile şi sedanurile mari din gamele lor.
Deşi producătorii auto au îmbrăţişat rapid aceste soluţii alternative şi multe dintre modele se vor regăsi şi la noi nu cred că produsele vor avea succes pe piaţa românească. Deşi Comisia Europeană recomandă, în România cumpărătorii de astfel de autovehicule nu primesc subvenţii, iar în cazul autoturismelor electrice infrastructura de alimentare lipseşte cu desăvârşire.