Mizând pe bani obţinuţi din finanţări europene pentru a resuscita sistemul centralizat de încălzire al oraşului, Primăria Timişoara a decis să achiziţioneze, la început de ani, servicii de asistenţă tehnică de peste trei milioane de lei. Serviciile sunt necesare managementului proiectului cu care se vor atrage banii comunitari necesari acestei investiţii de amploare. Reprezentanţii Federaţiei Asociaţiilor de Locatari din Timişoara susţin însă că sunt sceptici cu privire la derularea acestui proiect şi că, înainte de implementarea acestuia, Primăria ar trebui să se asigure că sistemul centralizat de încălzire are un viitor, în oraş.
Un proiect pentru căldura timişorenilor
La începutul acestei luni, Primăria Timişoara a anunţat că intenţionează să achiziţioneze servicii tehnice aferente managementului unui proiect mai vechi, al cărui scop e eficientizarea sistemului centralizat de încălzire din Timişoara, pentru stoparea pierderilor şi conformarea la cerinţele europene de mediu.
Acest proiect, numit „Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din municipiul Timişoara în vederea conformării la normele de protecţie a mediului privind emisiile poluante în aer şi pentru creşterea eficienţei în alimentarea cu căldură urbană”, se vrea a fi finanţat din fonduri europene. Aceasta este, de altfel, singura posibilitate de finanţare, pentru că valoarea sa nu ar putea fi, cu siguranţă, suportată din bugetul local, mai ales în actualul context economic.
Foarte interesant e că doar pentru serviciile tehnice necesare managementului proiectului, Primăria Timişoara e dispusă să cheltuie 3,02 milioane de lei, fără TVA, contractul având ca ţintă implementarea cu succes a proiectului de retehnologizare a sistemului centralizat de termoficare, şi presupunând servicii de cosultanţă în management, consultanţă privind g