A sofa o masina decapotabila, fara a avea protectie deasupra capului, e mai periculos decat ne-am imagina. Nivelul mare de decibeli la care suntem expusi ne poate lasa cu deficiente de auz, arata un studiu recent.
Chiar si la o viteza de 88,5 kilometri pe ora suntem expusi unui zgomot de circa 85 de decibeli, la fel cu cel care se inregistreaza pe un santier, conform Daily Telegraph. La o viteza de 120 de kilometri, nivelul decibelilor ajunge chiar la 100, contribuind nu doar zgomotele din trafic, ci si cele ale vantului. Expunerea prelungita poate duce la distrugerea auzului.
Cercetatorii din cadrul Universitatii Saint Louis, in Missouri, au calculat nivelul de decibeli inregistrat in cazul mai multor tipuri de masini, respectiv Porsche, Saab, Nissan si Ford, la viteza de 88,5 kilometri pe ora si la cea de 120 de kilometri pe ora, dupa cum se mentioneaza intr-un raport aparut in Journal of Laryngology and Otology.
La 88,5 kilometri pe ora, nivelul decibelilor este la fel de mare ca cel inregistrat in cazul trecerii unui tren diesel. La 120 de kilometri pe ora, zgomotul e similar celui dintr-un club de noapte sau celui facut de un avion care ne trece pe deasupra capului.
Se considera ca de la 85 de decibeli auzul este in pericol, mai ales daca expunerea la zgomot este prelungita.
A sofa o masina decapotabila, fara a avea protectie deasupra capului, e mai periculos decat ne-am imagina. Nivelul mare de decibeli la care suntem expusi ne poate lasa cu deficiente de auz, arata un studiu recent.
Chiar si la o viteza de 88,5 kilometri pe ora suntem expusi unui zgomot de circa 85 de decibeli, la fel cu cel care se inregistreaza pe un santier, conform Daily Telegraph. La o viteza de 120 de kilometri, nivelul decibelilor ajunge chiar la 100, contribuind nu doar zgomotele din trafic, ci si cele ale va