In viitor, hotii ar putea fura masinile mai usor fara sa mai forteze portiera sau sa sparga geamul.
Oamenii de stiinta au studiat opt modele de masini si chiar le-au pornit motoarele fara a avea la dispozitie o cheie. Conform, Technology Review, ei au folosit dispozitive wireless prin care au patruns in aceste masini si au pornit motorul.
Srdjan Capkun, profesor specialist in informatica la ETH Zurich, din Elvetia, a declarat ca s-a inspirat din sistemul pe care il are propria masina. Impreuna cu Aurelien Francillon si Boris Danev au examinat zece modele produse de opt producatori.
Au reusit sa plece cu masinile prin interceptarea si transmiterea semnalului prin intermediul unei antene concepute de ei. Metoda a functionat indiferent de metoda de codare folosita de masini.
Piesele folosite pentru construirea dispozitivelor wireless au costat cel putin 100 de dolari. Ele ar putea ajunge si la 1.000 de dolari, in functie de componentele folosite. Au fost testate mai multe scenarii de furt. Hotii pot sta la o distanta de opt metri de proprietarul masinii si pot intercepta semnalul emis de cheia acestuia atunci cand el intra intr-un magazin.
Intr-un alt caz, daca proprietarul isi lasa cheia langa fereastra casei, semnalul ar putea fi interceptat de hoti cu o antena. Pentru a preveni aceste atacuri, proprietarii ar trebui sa isi protejeze cheile masinii si sa creeze un paravan care sa nu permita emiterea semnalului.
In viitor, hotii ar putea fura masinile mai usor fara sa mai forteze portiera sau sa sparga geamul.
Oamenii de stiinta au studiat opt modele de masini si chiar le-au pornit motoarele fara a avea la dispozitie o cheie. Conform, Technology Review, ei au folosit dispozitive wireless prin care au patruns in aceste masini si au pornit motorul.
Srdjan Capkun, profesor sp