Cel mai lung pod din lume, Qingdao Haiwan Bridge, de 42,5 kilometri, a fost construit in provincia chineza Shandong.
Construit in doar 5 ani, la un cost de aproximativ 5,5 miliarde de lire sterline, podul este dovada vie a progreselor facute de inginerii din China, relateaza The Telegraph.
Podul cuprinde 6 benzi pentru masini si este sustinut de 5.200 de stalpi, fiind opera Shandong Gausu Group. El va fi deschis pentru automobile in cursul acestui an, asteptandu-se ca circa 30.000 de vehicule sa circule zilnic pe el.
Aproximativ 10.000 de muncitori au luat parte la aceasta lucrare de proportii, podul fiind inceput de la extremitati si unit in mijloc, zilele trecute. Nu mai putin de 450.000 de tone de otel au fost folosite, indeajuns de mult pentru a ridica 65 de Turnuri Eiffel, dar si 2,3 milioane de metri cubi de beton, indeajuns pentru constructia a 3.800 de piscine olimpice.
Oficialii chinezi spun ca podul este indeajuns de stabil pentru a rezista la seisme de 8 grade pe scara Richter, la taifunuri si la impactul cu un vas de 300.000 de tone.
Cel mai lung pod din lume, Qingdao Haiwan Bridge, de 42,5 kilometri, a fost construit in provincia chineza Shandong.
Construit in doar 5 ani, la un cost de aproximativ 5,5 miliarde de lire sterline, podul este dovada vie a progreselor facute de inginerii din China, relateaza The Telegraph.
Podul cuprinde 6 benzi pentru masini si este sustinut de 5.200 de stalpi, fiind opera Shandong Gausu Group. El va fi deschis pentru automobile in cursul acestui an, asteptandu-se ca circa 30.000 de vehicule sa circule zilnic pe el.
Aproximativ 10.000 de muncitori au luat parte la aceasta lucrare de proportii, podul fiind inceput de la extremitati si unit in mijloc, zilele trecute. Nu mai putin de 450.000 de tone de otel au fost