Ana Dumitru spune că, prin cele două hipermarketuri Carrefour care vor fi deschise în 2011, vor fi scoase la concurs aproximativ 600 locuri de muncă atât pentru poziţiile de bază precum cele de casier, lucrător comercial, cât şi cele pentru profesionişti produse proaspete. Recrutările pentru aceste posturi sunt demarate cam cu două-trei luni înainte de lansarea centrelor comerciale, prin organizarea de evenimente de tip „open day" (zile deschise - n.r.) care permit practicarea unei recrutări de masă.
O persoană care doreşte să lucreze în retail (vânzarea bunurilor de larg consum - n.r.) trebuie să aibă spirit comercial, orientare către client, dar şi să fie dinamică şi adaptabilă.
Mai mult, Ana Dumitru consideră că un angajat într-un hipermarket sau supermarket trebuie să-şi dorească să înveţe lucruri noi şi să fie dornic să se dezvolte.
Cum a fost anul ce tocmai a trecut pentru retail privind resursele umane?
Anul 2010 a fost şi el unul bogat. De fapt toţi anii sunt aşa, pentru că nu ne plictisim niciodată. Din punct de vedere al resurselor umane, a fost un an în care ne-am adaptat şi noi, ca toată lumea din piaţă, pentru că am avut un impact clar asupra cifrei de afaceri datorat crizei. Dar am şi revăzut procese care poate erau lăsate aşa din anul 2008, când făceam expansiune pe bandă rulantă. A fost un an foarte dinamic, foarte provocator pentru noi şi eu zic că i-am făcut faţă cu bine, pentru că am reuşit să atenuăm impactul asupra oamenilor.
Vorbeaţi de anumite procese şi lucruri din anul 2008. La ce vă referiţi mai concret?
Mă refeream la procesele noastre interne, construite într-un anumit fel în perioada respectivă pentru că eram în plină dezvoltare şi aveam o mulţime de structuri care erau necesare pentru a face faţă acestui fenomen. Odată ce s-a încetinit ritmul expasiunii, normal că aceste structuri nu au mai fost la fel