Probabil din cauza unor lucrări de reabilitare extrem de costisitoare la drumurile şi podurile din Timişoara, care au început să dea semne de slăbiciune la câteva săptămâni de la inaugurare, Primăria a decis să pună accent în 2011 pe o mai bună monitorizare a stării drumurilor şi podurilor din oraş. Ca atare, la începutul acestei luni, Municipalitatea a achiziţionat servicii de inspecţie a drumurilor şi podurilor, cu peste 160.000 de lei. Analizând serviciile cumpărate, se poate lansa o discuţie legată de posibilitatea ca Primăria să-şi fi asigurat măcar o parte a acestor servicii cu personalul propriu.
Podurile şi drumurile Timişoarei, sub lupa inspectorilor
Ca parte a strategiei sale de a ţine permanent sub observaţie starea infrastructurii din judeţ, în special în cazul porţiunilor de drumuri sau poduri recent reabilitate, care ar trebui să reziste în condiţii bune măcar pe perioada de garanţie stabilită în contract, Primăria Timişoara a decis să achiziţioneze în această lună servicii de „urmărire a comportării în timp a drumurilor şi podurilor de pe raza municipiului Timişoara”. Mai precis, serviciile asigurate prin această inspecţie privată a drumurilor se referă la „depistarea şi semnalarea din faza incipientă a situaţiilor care periclitează construcţiile, strângerea centralizată de date cu privire la starea tehnică a construcţiilor, în vederea fundamentării deciziilor organelor de conducere a titularilor de investiţii, evidenţierea aspectelor pozitive şi negative a cu carcater general din comportarea construcţiilor”.
Adjudecarea acestui contract s-a făcut prin cerere de ofertă, primindu-se fix două oferte. În acest fel, faţă de preţul iniţial estimat de Primărie la 185.000 de lei, contractul a fost adjudecat pentru suma de 165.500 de lei.
Rămâne ca subiect de discuţie dacă acest gen de servicii