Grupul Pro TV SA, aparţinând companiei americane CME, deţine 43,7% din volumul total de publicitate din România, în valoare totală de 230 de milioane de euro. Pe o piaţă TV care a suferit o scădere a veniturilor din publicitate cu 8% faţă de 2009, televiziunile Pro şi-au consolidat poziţia în faţa celor din trustul Intact.
Volumul de 230 de milioane de euro cheltuit în 2010 pe TV întoarce piaţa autohtonă în anul 2006. Dar acum avem o piaţă puternic fărâmiţată (51 de posturi înscrise în sondajele de audienţă), dominată autoritar de grupul Pro TV S.A., ce reuneşte posturile Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV Romania.
Citiţi şi:
Televiziunile, amenzi de peste un milion de lei
Pro TV S.A. a obţinut venituri din publicitate de 99,5 milioane de euro, în timp ce Intact (Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV şi GSP TV) a atras 56 de milioane de euro. Din această perspectivă, piaţa este dezechilibrată, existând un singur centru de putere (grupul Pro), care a măturat totul în cale, în timp ce concurenţa, Intact, a dat vizibile semne de slăbiciune după ce a renunţat la un vânzător cu experienţă, regia de publicitate CLIR Media, preferând să-şi internalizeze vânzările. (La începutul acestui an, CLIR a devenit regia de vânzări pentru canalul B1 TV.)
Punctul de audienţă contează!
De remarcat este şi faptul că la o cotă de audienţă (Share of Voice) de 32%, Pro TV SA are o cotă de piaţă (Share of Spending) de 43,7%. Cu alte cuvinte, a fost un foarte bun vânzător. Calculul veniturilor din publicitate ale televiziunilor, realizat de „Forbes România", are la bază numărul de puncte de audienţă (Gross Rating Point - GRP) livrat de fiecare post în parte (în mediul urban) la care s-a aplicat (înmulţit) un cost mediu estimat al staţiei respective (Cost per Point - CPP).
În 2010, grupul Realitatea n-a reuşit să se conso