„Să-i facem cu 300 de fiecare şi să încheiem povestea. Hai după ei, că pleacă!", spune hotărât unul dintre taximetrişti, iar ceilalţi îl aprobă şi se îndreaptă către grupul de puşti italieni ce tocmai coborâseră din avion şi care, zgribuliţi de frig şi încărcaţi de bagaje, încercau să găsească un mijloc de transport care să-i ducă la hotel. După câteva secunde de negociere, prada fusese deja înhăţată: încolonaţi, unul câte unul, în spatele şoferilor cu mutre de interlopi şi cu fesuri îndesate pe cap, străinii mergeau acum către „maşinile-taxi" parcate în faţa aeroportului, urmând să facă o călătorie care cu siguranţă i-a costat de câteva ori mai mult decât în mod normal.
Scena de mai sus s-a petrecut în seara zilei de 4 ianuarie, în faţa Aeroportului Internaţional Băneasa din Bucureşti. Suntem în 2011, iar taximetriştii ţepari de la Băneasa reprezintă o poveste cunoscută, reclamată la autorităţi, filmată de televiziuni, scrisă şi rescrisă prin toate ziarele de cel puţin 5-6 ani. Cu toate acestea, administraţia aeroportului nu a găsit încă nici o soluţie pentru a rezolva această problemă. Cât de greu poate fi? Cu siguranţă, nişte controale serioase şi amenzi severe aplicate i-ar fi alungat definitiv pe ţepari din zona aeroportului.
Animale sacrificate în faţa clienţilor, hălci de carne expuse direct pe asfalt, printre resturi menajere şi bălţi de sânge, marfă de provenienţă incertă. Imaginile acestea au fost surprinse recent de reporterii României Libere la unul dintre târgurile neautorizate din sudul ţării, în comuna Găleteni, judeţul Teleorman. De altfel, despre pieţele clandestine din sud (şi nu numai) şi despre acest tip de comerţ caracteristic Evului Mediu, care îi expune pe consumatori unui real pericol, la fel, s-a scris în presă, s-au făcut zeci de reportaje de televiziune care au generat dezbateri aprinse şi zeci de reclamaţii la autorităţile a