Directorul operatorului portuar Umex, Remus Gabriel Gîrleanu, cel care s-a ocupat de transportarea motoarelor de la Reşiţa în Portul Constanţa și apoi încărcarea lor pe navă, este finul de cununie al lui Eugen Bogatu. El spune că banii ceruți de Bogatu de la afaceristul Said Baaklini ar reprezenta, de fapt, preţul transportului.
Operator portuar axat pe echipamente şi produse agabaritice, Umex s-a ocupat de transportul motoarelor de la Reşiţa până pe o navă sub pavilion olandez ce pleca în Guineea. „Din acest motiv am fost aleşi să ne ocupăm de transportul motoarelor de la Reşiţa până în Port, iar de aici pe nava sub pavilion olandez“, explică Remus Gabriel Gîrleanu, directorul general Umex. El spune că firma sa dispune de singurele macarale ce puteau opera coletele.
Vameşul nabab Eugen Bogatu rămâne în arest
GALERIE FOTO Cartierul „Bogaţilor" din Eforie: hoteluri, vile şi sanatoriu privat
Ce spune DNA?
În comunicatul remis de Direcţia Naţională Anticorupţie luni, în seara arestării vameşului Eugen Bogatu, director Domenii Portuare al Administrației Porturilor Maritime Constanța (APMC), acesta a redactat împreună cu afaceristul Said Baaklini - și el inculpat în dosarul returnării ilegale de TVA de 60 de milioane de euro - memorii, petiţii şi adrese de protest inclusiv către Umex.
Directorul societăţii neagă existenţa unei astfel de document. „Nu am primit nicio petiţie în acest sens. Comunicare cu societatea Libarom s-a făcut prin e-mail şi a reprezentat o corespondenţă comericală, despre costuri şi alte aspecte ale transportului“, explică Gîrleanu. Cât despre discuţiile purtate cu Eugen Bogatu, reprezentantul operatorului spune că acestea au fost telefonice: „Am vorbit cu Bogatu de mai multe ori. O dată mi-a spus că trebuie să-mi achit datoriile, în calitate de operator, către APC. Altă dată s-a stabilit costul total