O jumatate de miliard de euro pe an face piata de cosmetice din Romania! Marile companii straine au partea leului, dar exista cateva firme romanesti care au clientii lor. I-au atras cu retete romanesti, sau cu produse bazate pe materii prime romanesti, cum ar fi, de exemplu, apa termala de la noi. Iata doua branduri locale ce vand bine aici, si care chiar au avut curaj sa iasa peste granita: Elmiplant si Ivatherm.
"Mama - spune Elena Cremenescu -, care mi-a fost toata viata un model, nu a folosit cand eram copii decat plante pentru a drege orice stare de boala pe care o aveam, aceasta incredere in puterea miraculoasa a plantelor s-a perpetuat." "Am fost atrasa de apa minerala Herculane, de pe Valea Cernei, cunoscand istoria acestei ape si istoria bailor Herculane - povesteste Rucsandra Hurezeanu." Elena Cremenescu si Rucsandra Hurezeanu. Doua femei diferite, doua destine aparte, doua varste. Si totusi, exista ceva ce le uneste mai presus de ceea ce le desparte. Au facut cu mainile si mintile lor, plecand de la zero doua companii mari pe piata cosmeticelor din Romania.
Elena a pariat pe proprietatile plantelor. I-a luat 18 ani sa ajunga impreuna cu familia ei la o cifra de afaceri de 5 milioane de euro si sa fie al patrulea jucator pe piata cosmeticelor. Produse pentru toate buzunarele. "Evident mi-am dorit din tot sufletul sa fac ceva care sa-mi aduca si bunastare materiala, de ce nu, dar sa fac si ceva care sa ajute femeia din Romania."
Rucsandra a pariat pe apa termala. In cinci ani a ajuns la o cifra de afaceri de 2 milioane de euro pe an si la o cota de piata de 10 la suta. Cremele ei intra, insa, spre deosebire de ale Elenei, in categoria dermato-cosmeticelor, ceva intre cosmetica si tratament medical. "Noi incercam sa oferim femeilor produse foarte elaborate si ultimele inovatii in dermatologie. Elaborate inseamna si scumpe? Ela