Persoanele care au nevoie de adeverinţă de la CAS Dolj pentru a merge la medic trebuie să aştepte rezolvarea problemelor tehnice care au dus la căderea sistemului informatic al CNAS. Pentru cazurile de urgenţă, adeverinţa este eliberată ca şi până acum, adică pe loc.
Decizia Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) de a suspenda până luni activităţile de plată în numerar a contribuţiei la asigurările de sănătate şi de eliberare a adeverinţei de asigurat se aplică doar parţial la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Dolj. Instituţia, aflată în subordinea CNAS, eliberează adeverinţe în regim de urgenţă şi face încasări prin intermediul propriului soft.
Se primesc cererile
Potrivit CAS Dolj, declaraţiile angajatorilor se trimit pe internet şi se validează, sau se depun la ghişeele CAS Dolj. Şi concediile medicale se primesc, chiar dacă nu pot fi operate deocamdată. „Se opresc exemplarele la ghişeu, iar în momentul în care sistemul va funcţiona, se operează şi se trimit prin poştă sau e-mail“, a explicat Mihai Bogdan Dădulescu, director relaţii contractuale la CAS Dolj.
Pentru eliberarea adeverinţei de asigurat se opresc documentele la ghişeu şi un număr de telefon prin care solicitantul să fie anunţat când poate să-şi ridice adeverinţa. Adeverinţa este obligatorie pentru anumite categorii de asiguraţi care nu pot beneficia de consultaţii medicale fără acest document. Este cazul coasiguratului (soţ/soţie sau părinte care nu realizează venituri proprii şi se află în întreţinerea unui asigurat) sau al asiguraţilor cărora medicul le solicită în cazuri excepţionale (atunci când nu este foarte clar dacă asiguratul are contribuţia plătită pe ultimii cinci ani) adeverinţa de la CAS. Până acum, adeverinţa se elibera pe loc. Acum însă, din cauza problemelor de soft, nu se mai eliberează adeverinţe decât pentru cazurile de urgenţă (star