Agentii spatiale ale unor state puternice alaturi de firme private specializate in domeniul aeronauticii spatiale au intrat in competitie pentru detinerea suprematiei in cazul turismului spatial.
In urmatorii ani, turismul in spatiul cosmic nu va mai fi doar o simpla fantezie a unor excentrici, scrie cotidianul francez Le Figaro, care prezinta principalele companii care au luat deja startul in competitia "turismului spatial".
Rusia a decis sa reinvie programul sau de turism spatial la bordul Statiei Spatiale Internationale in 2013. Compania americana Space Adventures a semnat saptamana aceasta un nou acord cu Agentia Spatiala Rusa si producatorul de capsule spatiale Soyuz, pentru realizarea unor "excursii spatiale", incepand cu 2013. In cadrul acestui proiect este angrenata si firma Boeing, care va trebui sa asigure transportul operational catre ISS pana in 2015.
"Turismul spatial" nu se va limita numai la calatoriile la bordul ISS, multe companii private isi dezvolta programe de zboruri suborbitale, la altitudini de pana la 100 km.
Space Adventures& Armadillo Aerospace
Compania Space Adventures face pionierat in domeniul turismului spatial, investind in aceasta piata sume fabuloase, in parteneriat cu Armadillo Aerospace, firma specializata in lansari de rachete returnabile si decolari verticale.
Virgin Galactic
Compania miliardarului Richard Branson, Virgin Galactic, a prezentat prima varianta de turism spatial anul trecut la sfarsitul lunii octombrie in New Mexico. Solutia tehnica prevazuta consta dintr-o "nava mama - catamaran" si navete mici pentru serviciul de transfer, compania inregistrand si primele 340 de comenzi de zboruri, costul unei deplasari fiind de 200.000 de euro.
EADS Astrium
In 2007, EADS Astrium a lansat o ra