Romania a mai inregistrat inca un record in topurile economiei de piata: suntem a doua tara din UE in ce priveste cresterea pretului la benzina, pe ultimii doi ani. Cauzele nu le putem sti. Nu le stie nici Consiliul Concurentei, organul cel mai abilitat sa le stie pe toate, mai ales ceea ce nu stim noi, dar n-a aflat nici el.
Hotul neprins e negustor cinstit
Ca sa intre in miezul acestei probleme cu miezul necunoscut, Consiliul Concurentei a organizat investigatii, de ale caror proportii nu-si pot da seama decat astronomii si matematicienii: o asemenea investigatie dureaza 6 ani. Cifra se apropie de cei 7 ani de acasa, necesari pentru educarea unui copil.
Ultima ivestigatie, inceputa in 2005, urmeaza sa fie gata la primavara, dupa ce a urgentat-o personal presedintele acestui Consiliu, domnul Chiritoiu.
Daca mai initiaza si anul acesta una, tot urgentata, va fi gata in 2017, iar urmatoarea in 2024, cand copilul nascut in 2005 va fi deja major, apt sa obtina permis de conducere, dar inapt sa conduca masina, la pretul la care va ajunge benzina, dupa atatea investigatii.
Pana atunci, nimeni nu poate pretinde nimanui sa afle daca pretul creste din motive normale, anormale, smecherite, aranjate, blatuite, escrocate sau cotcarite, intrucat acelasi organ abilitat a explicat presei proverbul din batrani dupa care se ghideaza, in viata sa, Consiliul Concurentei: "hotul neprins e negustor cinstit".
Austria are taxe mari si benzina ieftina. Noi avem invers
Pana sa prindem hotul nostru, singurul lucru cu cap este sa privim la negustorii altora si sa ne minunam. Austria, de exemplu, este tara cu cea mai ieftina benzina din UE, desi acolo nu se produce petrol si sunt cele mai mari accize. Noi producem petrol, avem accizele mai mici, dar benzina o scumpim non stop. Chiar si cunoscutul Bula si-ar pune