Uzina din Bulgaria va avea o capacitate de 50.000 de unităţi pe an şi va asambla patru modele: un SUV, un pick-up şi două sedanuri Cândva în vara acestui an, pe poarta fabricii construite de Great Wall în localitatea Bahovitsa din Bulgaria va ieşi prima maşină chinezească produsă în Uniunea Europeană, scrie The New York Times.
Locul ales pentru construirea fabricii - un mic sat de la poalele munţilor - pare la prima vedere nepotrivit, dar se aşteaptă ca noua uzină să creeze locuri de muncă în regiune. În plus, compania chinezească doreşte să asigure o platformă de producţie cu costuri cât mai reduse pentru a livra maşini pe cea mai mare piaţă din lume, Uniunea Europeană.
Grisa Gancev, fost luptător bulgar care a făcut o avere în timpul tranziţiei din anii '90, se află în spatele acestui proiect, alături de Great Wall Motors, unul dintre cei mai mari producători de automobile sport din China, care are statut de investitor minoritar.
Din suma iniţială de 97 de milioane de euro dedicată finalizării proiectului, Great Wall Motors furnizează aproximativ 10%, iar compania Litex, deţinută de Gancev, restul.
Se aşteaptă ca fabrica de la Bahovitsa să creeze 1.220 de locuri de muncă şi să producă 50.000 de unităţi pe an, deşi modelele şi specificaţiile tehnice nu au fost încă dezvăluite.
Chiar dacă producătorii de automobile din Europa şi SUA au pătruns în număr mare în China, analiştii spun că va mai dura ceva timp până când vor ajunge să se teamă de o competiţie serioasă din partea Chinei pe Bătrânul Continent.
Producătorii chinezi nu sunt nici măcar pe aproape de a contesta brandurile consacrate ale producătorilor europeni, a declarat David Sedgwick, editor la Automotive News China.
Au existat câteva companii care au încercat să exporte maşini chinezeşti în Uniunea Europeană, dar nu au avut parte de prea mult succes. "Com