33 de sălăjeni, clienţi ai Volksbank România, au câştigat procesul cu banca. Dintre ei, 18 clienţi vor primi şi dobânzile aferente sumelor respective. Potrivit avocatului Violeta Vuşcan, dacă sentinţa rămâne definitivă, sucursala Zalău a Volksbank România va trebui să le restituie clienţilor sumele încasate pe baza clauzelor considerate a fi abuzive.
Peste 30 de sălăjeni au câştigat, în primă fază, procesul pe care l-au deschis împotriva băncii Volksbank, sucursala Zalău. Cei 33 de sălăjeni au fost reprezentanţi în instanţă de către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Zalău. Motivul: oamenii au reclamat că unele comisioane practicate de bancă, precum comisionul de risc, de rambursare anticipată dar şi posibilitatea de modificare a dobânzii, sunt abuzive. Sentinţa a fost pronunţată săptămâna trecută de către Tribunalul Sălaj, dar nu este definitivă, ea putând fi atacată la Curtea de Apel Cluj. Procesul a fost deschis de către CJPC Sălaj în 18 august 2010, oamenii solicitând anularea clauzelor pe care le-au considerat abuzive.
Numai unii clienţi îşi vor primi banii înapoi
Din cei 33 de clienţi, 18 au intentat personal proces băncii, fiind reprezentaţi de către avocatul Violeta Vuşcan. „Pentru aceştia, banca a fost obligată de instanţă la plata dobânzilor legale aferente sumelor care trebuie restituite. Dacă se va menţine decizia Tribunalului Sălaj şi de către instanţa de recurs, clauzele abuzive vor fi anulate. Se vor restitui şi sumele achitate de la data încheierii convenţiilor de credit şi până la data la care se vor formula cererile“, a explicat avocatul. Potrivit Violetei Vuşcan, în situaţia menţionată, toţi clienţii sucursalei Volksbank din Zalău vor beneficia de anularea clauzelor care au fost declarate abusive, însă numai cei care sunt parte în acţiune îşi vor primi banii înapoi.
„În contracte nu există