Competiţia dură dintre cei doi rivali ai aeronauticii mondiale, Airbus şi Boeing, a fost câştigată de compania europeană în 2010, după ce a avut cu 44 mai multe comenzi, în valoare de 25 miliarde USD. Succesul companiei a fost anunţat de directorul executiv Tom Enders, care a fost încântat şi de faptul că - într-un an în care economia mondială nu şi-a revenit complet din criză - Airbus a primit de circa două ori mai multe comenzi decât anticipase.
La începutul anului trecut, previziunea companiei cu sediul la Blanac (în sudul Franţei, lângă Toulouse) era de circa 300 de noi comenzi, dar aveau să fie 644 de aeronave. După 70 de anulări, numărul comenzilor nete a rămas de 574, iar firma a înregistrat un record de 510 avioane construite într-un an.
Comparativ, Boeing a rămas cu 530 de comenzi nete, după 95 de anulări, şi a livrat operatorilor aerieni 462 de aparate de zbor.
În plan financiar, comenzile nete ale Airbus au totalizat 74 miliarde USD în 2010, faţă de 49,5 miliarde USD - cât au fost cele ale Boeing. Spre deosebire de rivalul din SUA, producătorul european a livrat mai multe aeronave de dimensiuni mari, mai scumpe, inclusiv 18 aparate A380 cu două niveluri. Ţinta de vânzare a 20 de aparate A380 pe an nu a putut fi atinsă, deoarece producţia a fost înreruptă la un moment dat, după ce un motor Rolls-Royce Trent 900 al unui avion operat de Qantas Airways (Australia) a explodat.
Pentru 2011, Airbus prevede că va livra 530 de aeronave, inclusiv pe piaţa nord-americană. Operatori precum Delta Air Lines vor să îşi înnoiască flota de avioane, iar A320neo este o opţiune atrăgătoare. Compania low cost IndiGo din India a comandat deja 150 de A320neo, livrate începând cu 2016.
Competiţia dură dintre cei doi rivali ai aeronauticii mondiale, Airbus şi Boeing, a fost câştigată de compania europeană în 2010, după ce a avut cu 44 mai multe