Creşterea tarifelor pentru înmatricularea maşinilor second-hand îi obligă pe vânzători să aleagă pieţele din ţările vecine. Dealerii de maşini spun că, odată cu intrarea în vigoare a noilor taxe de poluare, clienţii se interesează doar de autoturismele înmatriculate deja.
Creşterea tarifelor la taxa de poluare cu peste 50% îi determină pe comercianţii de autoturisme second-hand din Cluj să se lase de meserie. Chiar dacă îşi desfăşoară această activitate de ani buni, în toată această perioadă suportând mai întâi prevederile „taxei de primă înmatriculare“ şi a celei de „poluare“, acum, odată cu intrarea în vigoare a noilor tarife, aceştia spun că o eventuală continuare a afacerii îi va duce la un faliment sigur.
Chiar dacă au trecut doar două săptămâni de la intrarea în vigoare a noilor prevederi ale taxei de poluare, comercianţii maşinilor „de ocazie“ din Cluj spun că deja se observă în rândul clienţilor o reorientare spre maşinile înmatriculate.
„Ne omoară“
„Încerc să vând o maşină pentru care până în 31 decembrie se plătea o taxă de 140 de euro. Acum, aceasta a ajuns la 670 de euro. Mă văd nevoit să scad din preţ. Clienţii caută maşinile pentru care a fost făcut RAR-ul înainte de 1 ianuarie şi care vor putea fi înmatriculate după vechea taxă. Nici eu, nici colegii mei nu mai putem aduce alte maşini. Trebuie să ne reorientăm spre alte pieţe din străinătate“, a declarat un vânzător sub protecţia anonimatului. Clujeanul a mai arătat că, pentru a putea continua, e nevoit să aducă din Germania maşini ale căror norme de poluare să fie cel puţin Euro 4.
„Golf-urile 5 se vindeau foarte bine până acum. Taxa de poluare pentru acestea era de 480 de euro. De la 1 ianuarie taxa a ajuns de 1.800 de euro. Oamenii nu se mai uită la aceste maşini“, a mai spus acesta.
Un alt comerciant, Mihai Karacsonyi, spune că noua taxă de poluare a ridicat preţu