Cei mai multi dintre angajati sau patroni isi doresc sa faca o impresie buna din punct de vedere profesional si se straduiesc sa tina cont de multe aspecte in aceasta privinta, unul dintre cei mai importanti indicatori ai profesionalismului fiind felul in care te porti atunci cand esti la o intalnire in interes de serviciu.
Bunele maniere reflecta experienta ta, statutul tau si profesionalismul. In plus, felul in care te porti atunci cand sunteti la o astfel de intalnire, cel mai probabil luand pranzul, va oferi clientilor sau partenerilor tai un indiciu despre cum te vei descurca cu sarcinile pe care urmeaza sa le ai sau in relatia pe care o construiesti.
Un comportament adecvat la masa reprezinta un mod de a demonstra sefului tau si colegilor ca, si atunci cand esti singur, esti capabil sa reprezinti compania intr-o maniera care este benefica pentru reputatia acesteia. Pentru a sti cat mai multe in acest sens, Reuters a structurat o lista cu cateva lucruri de baza de care trebuie sa tii cont atunci cand te afli la o intalnire in interes de serviciu.
1. Nu incarca masa
Evita intotdeauna sa pui pe masa obiecte care nu au legatura cu mancarea, cum ar fi chei, genti, palarii, manusi, ochelari, dosare. Daca ai nevoie de unele dintre acestea la un moment dat, in timpul intalnirii, sau daca doar vrei sa te asiguri ca sunt aproape de tine, tine-le in buzunare sau in spatele scaunului.
2. Ai grija la servetel
Acesta ar trebui luat, despaturit si asezat in poala, adica acolo unde trebuie sa ramana in timp ce mananci. In cazul in care ai nevoie sa te ridici pentru cateva minute de la masa, pune servetelul pe scaun si impinge scaunul sub masa; acest lucru va arata chelnerului ca te intorci. Atunci cand revii, pune din nou servetelul in poala. Dupa ce ai terminat de mancat, asaza-l in stanga farfuriei, fara s