Preţul carburanţilor îi forţează şi pe şoferii braşoveni să-şi monteze în maşini instalaţii de alimentare cu GPL. În ultima vreme service-urile autoritate din Braşov montează 5 - 6 astfel de instalaţii săptămânal. Numărul celor care cer informaţii despre acesta alternativa depăşeşte 60 în fiecare săptămână
În condiţiile în care preţul benzinei a depăşit 5 lei per litru, tot mai multe maşini ascund în portbagaj câte o butelie GPL. Din ce mai mulţi braşoveni aleg acesta varianta din cauza costurilor, care se reduc la jumătate. „De când benzina ajuns la cotele acestea infernale, numărul instalaţiilor GPL montate aproape că s-a dublat. Avem 6 - 7 solicitări săptămânal, iar 60-70 de clienţi aleg doar să se informeze. Ne aşteptăm să crească cererea, dar există o reticenţă în zona aceasta a ţării, în ceea ce priveşte folosirea instalaţiilor GPL. Dacă ne uităm în zona de Sud a ţării, instalaţiile GPL sunt la mare căutare. Rentabilitatea unei instalaţii e undeva la 40% din costul benzinei. Spre exemplu, la 1.000 de lei investiţi în benzină, 400 ne rămân în buzunar dacă folosim GPL”, a declarat Attila Ferencz - director general service auto Braşov. Există şi dezavantaje, ne spune Ferencz: spaţiul din portbagaj se micşorează, tobă finală se deteriorează mai repede.
2.000 de lei, o investiţie
Investiţia pentru dotarea unei maşini cu instalaţie de alimentare cu GPL se situează în medie în jurul sumei de 2.000 de lei, în funcţie de tipul maşinii. „Punem rezervorul în locul roţii de rezervă. Este o butelie cu un volum total de 42 de litri, având capacitatea de stocare de 32 de litri. Se montează în aripă o priză de alimentare, iar în faţă vine o piesă care transformă gazul din stare lichidă în stare gazoasă. Este o piesă care administrează gazul în injecţie. În plus, mai există o parte electrică care comunică cu circuitul electric al maşinii”, a decl