Din anul şcolar viitor elevii din gimnaziu sau liceu vor avea ore opţionale despre gestionarea banilor, managementul proiectelor sau instituţii europene. Profesorii de istorie – socio-umane pregătesc lecţiile până în martie.
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a aprobat la finalul anului 2010 programe şcolare pentru discipline opţionale noi. Liceenii vor studia de anul viitor “Educaţie financiară”, “Educaţie interculturală”, “Managementul proiectelor”, “Educaţie pentru democraţie” sau despre “Instituţiile Uniunii Europene” (noţiuni despre finanţe vor fi studiate şi la gimnaziu, n.r.). Mai mult, pe pagina de internet a ministerului au fost postate şi regulamente pentru olimpiade, repere metodologice, ghiduri, manuale, etc. “Programele şcolare aprobate prin OMECTS nr. 5817/06.12.2010 se pot înscrie între propunerile pentru cursuri opţionale în cadrul ofertei de curriculum la decizia şcolii din luna martie, pentru, anul şcolar 2011-2012”, precizează inspectorul şcolar pentru istorie – ştiinţe socio umane, Gabriel Grozav.
Ce se învaţă?
Scopul programei gândită pentru predarea o oră pe săptămână este ca elevii să devină consumatori avizaţi şi să reţină principii precum: chibzuinţă şi responsabilitate în gestionarea bugetului personal, spirit de economisire, respingerea risipei de resurse băneşti, responsabilitate în asigurarea persoanei, a familiei şi bunurilor sale, relaţionare pozitivă cu ceilalţi, capacitate de a lua decizii raţionale. Procesul didactic va fi centrat pe experienţe practice, astfel că şcolarii vor face exerciţii de identificare a propriilor nevoi şi ale familiei, elaborarea unui buget analizând veniturile şi cheltuielile, analizarea unor oferte de credit ale băncilor, analizarea avantajelor şi a dezavantajelor utilizării diferitelor tipuri de carduri etc.
Bibliografie
Tinerii sunt îndemnaţi s