Absolvenţii consideră că mai mult de jumătate (55%) dintre cunoştinţele şi abilităţile de care au nevoie la locul de muncă au fost deprinse chiar la serviciu, aproximativ o treime (32%) fiind deprinse în facultate, iar 14% în alte împrejurări, potrivit unui studiu CNCFPA, potrivit Mediafax.
Studiul "Absolvenţii recenţi de învăţământ superior şi integrarea lor pe piaţa muncii" a fost realizat de Unitatea Executivă a Consiliului Naţional al calificărilor şi al Formării Profesionale a Adulţilor (UECNCFPA) în cadrul proiectului european intitulat "Dezvoltarea unui sistem operaţional al calificărilor din învăţământul superior din România-DOCIS" şi lansat, marţi.
Potrivit rezultatelor studiului, absolvenţii consideră că mai mult de jumătate (55%) dintre cunoştinţele şi abilităţile de care au nevoie la locul de muncă au fost dobândite sau deprinse chiar la locul de muncă, în timp ce aproximativ o treime (32%) au fost dobândite în facultate, iar 14% în alte împrejurări.
Pe de altă parte, majoritatea angajatorilor consideră că studenţii ar trebui să fie deja specializaţi în momentul obţinerii diplomei de licenţă.
Astfel, atât angajatorii, cât şi absolvenţii consideră că sistemul de învăţământ superior furnizează absolvenţilor cunoştinţele teoretice de care aceştia au nevoie, nu însă şi abilităţile practice şi că există o diferenţă între ceea ce oferă facultăţile şi cerinţele de la locul de muncă.
Potrivit studiului, 18% dintre angajatori cred că în cursurile de formare ar trebui reluate lucruri ce ar fi trebuit studiate mai temeinic în facultate, în timp ce 43% consideră că ar trebui studiate lucruri suplimentare faţă de ceea ce se poate studia în facultate, iar 14% optează pentru specializarea într-o calificare nouă. Jumătate dintre absolvenţi consideră că stagiile de practică desfăşurate în timpul facultăţii le-au fost utile în activitatea de d