În contextul unei evoluţii îngrijorătoare pentru oportunităţi egale în întreaga lume, cercetările realizate de furnizorul de soluţii pentru spaţiul de lucru Regus au indicat că proporţia de firme care intenţionează să angajeze mai multe mame care tocmai au devenit mame a scăzut cu o cincime faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În comparaţie cu anul trecut, când 44% dintre companii plănuiau să angajeze femei care tocmai au devenit mame, numai 36% preconizează că vor face acest lucru în 2011. Aceste rezultate sunt îngrijorătoare pentru femei, mai ales în contextul în care se aşteaptă o imbunătăţire a perspectivelor generale de pe piaţa muncii în 2011, odată cu accelerarea economiei globale.
Studiul realizat de Regus dezvăluie, de asemenea, faptul că un număr mare de companii continuă să aibă îndoieli referitoare la angajarea femeilor care tocmai au devenit mame, şi analizează principalele motive ale nesiguranţei.
În comparaţie cu aşteptările generale de angajare, conform cărora 45% dintre companii intenţionează să facă noi angajări pe plan global în 2011, studiul Regus a indicat că intenţia de a angaja tinere mame a scăzut considerabil sub acest nivel, cauzând îngrijorări semnificative în rândul familiilor, grupurilor de femei şi guvernelor.
Cu toate acestea, în România, unde 46% dintre companii plănuiesc să angajeze personal, această tendinţă este răsturnată, 55% dintre firme declarând că plănuiesc să angajeze mai multe femei care au devenit recent mame.
Raportul dezvăluie, de asemenea, îngrijorări în rândul unui număr mic de angajatori, care încă se tem că mamele care lucrează pot da dovadă de un grad mai scăzut de implicare şi flexibilitate decât alţi angajaţi (37%), pot părăsi locul de muncă la scurt timp după instruire pentru a avea alt copil (33%) sau au abilităţi învechite (24%). În România, angajatorii au aratat ingrijorare