Federatia Romana de Fotbal (FRF) si Liga Profesionista de Fotbal (LPF) si-au asumat o serie de angajamente cu privire la modul in care vor fi vandute drepturile comerciale asupra competitiilor fotbalistice, a anuntat miercuri Consiliul Concurentei, care supune dezbaterii publice propunerea de angajamente. Prin publicarea acestor angajamente, Consiliul Concurentei urmareste sa realizeze un test de piata, respectiv sa verifice daca aceste propuneri de angajamente constituie solutia care sa conduca la inlaturarea situatiei care a dus la declansarea investigatiei.
Potrivit angajamentelor propuse de FRF, incepand cu anul competitional 2011-2012, FRF renunta in mod expres la exploatarea drepturilor comerciale (drepturile de reclama, de publicitate si de transmisii televizate si/sau radiofonice, inclusiv dreptul de transmisie prin internet si telefonie mobila), asupra competitiilor fotbalistice din Liga a 2-a si campionatele nationale de Futsal, acestea urmand a fi exploatate in mod independent de catre fiecare club in parte.
Incepand cu sezonul urmator, drepturile comerciale privind Cupa Romaniei (incepand cu faza 16-imilor) se vor vinde prin licitatie deschisa si vor fi exploatate in mai multe pachete distincte. Astfel, drepturile media (drepturi audio - vizuale) vor fi impartite intr-un numar de pachete separate care vor contine drepturi exclusive sau non-exclusive, pentru diverse platforme media astfel: pachetul 1 - drepturi radio, pachetul 2 - drepturi internet, pachetul 3 - drepturi de telefonie mobila, pachetul 4 - drepturi media externe, pachetele 5 si 6 - drepturi TV .
Angajamentele propuse de Liga Profesionista de Fotbal (LPF) arata ca toate drepturile comerciale (drepturi de transmisie radio-tv, prin internet, prin telefonie mobila, drepturi de marketing sportiv etc.) aferente meciurilor organizate de LPF in cadrul campionatului