Statutul televiziunii se va consolida pe piaţa media la nivel global, în 2011, sfidând profeţiile pesimiste privind demodarea sa, potrivit previziunilor anuale Deloitte pentru industriile de Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii.
Publicul din întreaga lume va urmări cu 140 de miliarde mai multe ore de televiziune în 2011, valorea publicităţii TV la nivel mondial va creşte cu 10 miliarde de dolari, iar numărul de telespectatori va creşte cu 40 de milioane, potrivit statisticilor Deloitte.
Citiţi şi: Audienţele TV se măsoară la Kantar
Veniturile din serviciile pay TV în statele BRIC (Brazilia, Rusia, India, China) vor creşte cu 20%.
O creştere estimată de 6% în 2012 ar duce veniturile generate de publicitatea televizată dincolo de pragul de 200 de miliarde de dolari, mai mult decât dublul publicităţii atrase de publicaţiile tipărite, care reprezintă al doilea mare canal publicitar.
Pe de altă parte, potrivit Deloitte, reţelele sociale sunt estimate să depăşească pragul de 1 miliard de membri. Totodată, ele ar putea atrage peste 2.000 de miliarde de mesaje publicitare, iar veniturile din publicitate aferente vor rămâne la o valoare de patru dolari per membru, însumând aproape 5 miliarde de dolari.
Deloitte preconizează că, în 2011, industria globală de computere şi jocuri video va continua să crească, însă în baza unor surse de venit mai diversificate. Industria mizează pe venituri din vânzarea de software de 52 de miliarde de dolari, anul acesta, cu 6% peste nivelul de anul trecut, în timp ce segmentul hardware se aşteaptă la 13 miliarde de dolari, cu 19% mai puţin, informeză Mediafax.
În ceea ce priveşte segmentul tehnologiilor, potrivit Deloitte, peste 50% din unităţile vândute la nivel global nu vor mai fi PC-uri. Dacă vânzările de PC-uri ar putea ajunge la aproape 400 de milioane de unităţi, Deloitte estimează că vânzările c