Femeile din România preferă să se uite la televizor împreună cu prietenii ori familia, potrivit unui studiu realizat de Discovery Networks, care l-a realizat pentru a identifica preferinţele de vizionare ale femeilor din şase ţări, înainte de lansarea televiziunii TLC în România, conform Mediafax.
În contextul lansării internaţionale, inclusiv în România, a TLC, unul dintre cele mai bine cotate posturi TV pentru femei din Statele Unite, Discovery Networks International a realizat, în perioada august-septembrie 2010, un studiu cu scopul de a identifica preferinţele de vizionare ale femeilor şi de a adapta grila de programe a TLC la profilul publicului din fiecare ţară în care postul urma să fie lansat.
Studiul s-a bazat pe un set de focus grupuri şi chestionare, la care au participat 400 de femei din şase ţări: Suedia, Olanda, Italia, Rusia, Polonia şi România.
Astfel, statutul de femeie este perceput diferit în funcţie de contextul cultural în care aceasta trăieşte, potrivit rezultatelor studiului. În funcţie de cum se percep pe sine, de interese, stil de viaţă şi context socio-cultural, femeile aleg să urmărească anumite posturi şi programe TV.
Potrivit studiului, femeile din România sunt interesate să descopere experienţe şi lucruri noi atunci când vine vorba de programele TV, pentru a găsi informaţii utile şi noi surse de inspiraţie în vederea îmbunătăţirii stilului lor de viaţă. Rutina zilnică, programul de lucru foarte încărcat le determină pe de o parte să fie foarte bine organizate, pentru a reuşi să facă faţă provocărilor. Pe de altă parte, le motivează să îşi dorească să vadă şi altceva, să înveţe lucruri noi şi să-şi lărgească orizonturile. Din acest punct de vedere, programele care oferă informaţii utile şi soluţii pentru problemele cotidiene sunt foarte apreciate în rândul publicului feminin din România. În acelaşi timp, româncele