Ben Edelman, personaj cu o reputatie considerabila in activitatea investigativa a dinamicii retelelor informatice, a condus recent o ancheta ce releva informatii surprinzatoare cu privire la rezultatele afisate de motoarele de cautare Google, Yahoo si Bing.
Potrivit studiului sau, fiecare din motoarele de cautare amintite, incearca sa "dea apa la propria-i moara", Google demonstrandu-se cel mai agresiv, intrucat profita de avantajul de a dispune de o pozitie privilegiata, de larg control al sectorului, precizeaza Webnews.
Astfel, cautarea termenului "email" situeaza Gmail pe primul loc in motorul Google, in timp ce pe Bing si Yahoo, primul loc este ocupat de Yahoo Mail, iar cautarea termenului "maps" (harti) situeaza Google Maps pe primul loc in motoarele Google si Bing, in timp ce pe Yahoo apare desigur, in capul listei, Yahoo Maps.
Adunand in mod sistematic date similare, rezultatul cercetarii releva ca fiecare motor tinde sa pozitioneze propriile servicii in topul afisarilor, determinand astfel o utilizare majora a acestora.
Grupul Google risca astfel sa fie tarat in ape periculoase din punct de vedere legal, intrucat Comisia Europeana implicata in prezent in activitatea de aprofundare a acestei chestiuni nu va putea sa nu ia in consideratie rezultatele comunicate de Ben Edelman.
Conform sursei citate, munca de cercetare a lui Edelman presupune simple cautari pe web, prin intermediul diferitelor motoare de cautare si notarea rezultatelor afisate mai intai pe baza a diferite algoriotmuri.
Ben Edelman, personaj cu o reputatie considerabila in activitatea investigativa a dinamicii retelelor informatice, a condus recent o ancheta ce releva informatii surprinzatoare cu privire la rezultatele afisate de motoarele de cautare Google, Yahoo si Bing.
Potrivit studiului sau,