Autorităţile pun pe picioare Poliţia Locală, cu mâinile legate la spate. Blocarea organigramelor face imposibilă angajarea pe noi posturi, iar blocarea achiziţiilor publice nu dă voie viitorilor oameni ai legii să primească maşini sau alte dotări de serviciu
Aplicarea Legii 155/2010 privind înfiinţarea Poliţiei Locale se aseamănă cu urmărirea hoţilor cu ajutorul bicicletei: este bună pentru buget, dar ineficientă. De asta se plâng primarii din judeţ, care au luat notă de aplicarea legii, dar sunt constrânşi de alte impedimente legislative specifice recesiunii economice: blocarea posturilor în administraţia publică locală şi blocarea achiziţiilor publice. Deşi din decembrie a apărut regulamentul-cadru de organizare a acestei instituţii, primarii nu văd rostul deschiderii unei noi aripi de poliţie. Ei spun că au fost avizate deja organigramele aprobate de Finanţele Publice şi nu văd cum i-ar mai putea angaja pe noii poliţişti.
Derogare de la OUG 22?
În localităţile unde deja există poliţişti comunitari, trecerea la noua titulatură poate fi făcută mai uşor, prin emiterea unei hotărâri a consilierilor în acest sens. Totuşi, primarii sunt nemulţumiţi pentru că dacă ar respecta toate legile în vigoare, ar ajunge la concluzia că ar trebui să angajeze poliţişti locali, dar nu au voie să o facă, deoarece organigramele sunt blocate. „Unii din noi am fost eficienţi în trecut şi am avut un număr limitat de persoane şi în ceea ce priveşte Poliţia Comunitară am 11 persoane, deşi ar fi trebui să am 17. Nu pot angaja 6 persoane atât timp cât organigrama este blocată. O dată la două-trei luni mai pleacă câte un om şi nu putem angaja pe nimeni în loc, chiar dacă vorbim de poliţie comunitară sau poliţie locală ”, a declarat primarul din Râşnov, Adrian Veştea. La rândul său, primarul comunei Sânpetru, Ioan Rusu, a declarat că plafonul cheltuielilor cu sa