Crede că meseria de profesor este una dintre cele mai nobile din lume şi este de părere că învăţământul românesc se află în regres faţă de perioada comunistă
În cei 40 de ani de activitate, profesorul de limba română Mihail Fodor a scos 10 promoții complete de elevi a câte patru ani fiecare. Se consideră un sătmărean adoptat, venind în orașul de pe Someș încă în anii copilăriei. „Sunt un om ca oricare altul. Deși sunt trecut și de prima și chiar de a doua tinereţe, am credința și orgoliul de a-mi prezerva o anumită tinerețe întru spirit (și trup), de a fi măcar relativ în consonanță cu spiritul vremii. De altfel, întotdeauna am preferat compania celor mai tineri decât mine“, spune profesorul.
A început la școala din Decebal
În prima parte a carierei sale didactice a fost director la școala din localitatea Decebal iar mai apoi profesor de limba română la câteva licee sătmărene, ultimul fiind Colegiul Național „Mihai Eminescu”. O vreme a cochetat cu administrația și politica ocupând diverse funcții de conducere de la inspector general școlar la cea de vicepreședinte al Consiliului Județean. „Era perioada romantică de după Revoluție în care eram cu toții destul de idealiști și în care învățam administrație și democrație în sistem eligibil. Acum am ajuns la concluzia că suntem departe de a fi ceea ce înseamnă o administrație adevărată“, este de părere profesorul Mihail Fodor.
„Generațiile de elevi nu pot fi diferențiate“
Consideră că, din multe puncte de vedere, școala din vechiul regim, cu excepția politizării, era superioară. Și asta datorită faptului că existau ordine și rigoare, iar diplomele obţinute nu erau doar cu numele cum, spune profesorul, se întâmplă în zilele noastre. „În linii generale, generațiile de elevi nu pot fi evaluate ca fiind mai bune sau mai rele. Fiind o perioadă mai riguroasă și cu mai puține tentații, se poate spun