Ieşirea de pe piaţa locală a emitentului francez de tichete de masă Euroticket - business preluat de un alt jucător francez, Edenred - a generat un prejudiciu de 3,5-5 mil. euro magazinelor şi restaurantelor, potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale (AMRCR), care iau în calcul chiar eliminarea variantei plăţilor cu tichete valorice în magazine ca urmare a acestui caz.
"Vom cere celorlalte firme garanţii bancare. Însă ne gândim foarte serios că această variantă cu tichetele valorice nu mai este rentabilă pentru că impune comisioane şi impozite", explică Delia Nica, reprezentant al Asociaţiei.
Reprezentanţii Asociaţiei au atras atenţia încă de la jumătatea lunii ianuarie asupra situaţiei create în piaţă prin preluarea Euroticket de către Edenred şi asupra legislaţiei deficitare care permite ca o firmă ce operează cu hârtii valorice să-şi înregistreze o cerere de dizolvare la Registrul Comerţului, fără o motivaţie, fără bilanţ şi fără listă de creditori.
Cum s-a ajuns în această situaţie
Compania Edenred (fosta Accor Services România), cu afaceri de 19,7 milioane de euro în 2009, a anunţat la începutul lunii ianuarie că a cumpărat businessul emitentului de tichete Euroticket, în urma unei investiţii de 5,5 milioane de euro, potrivit oficialilor companiei Edenred.
Două săptămâni mai tărziu, reprezentanţii marilor reţele din comerţ au reclamat faptul că Euroticket şi-a vândut afacerea, însă nu a achitat întreaga sumă datorată retailerilor pe tichetele utilizate în magazine şi, mai mult, firma a intrat în dizolvare.
În 18 ianuarie într-un răspuns transmis ZF de către Edenred, noul proprietar al Euroticket, se arăta că "Edenred a achiziţionat businessul (portofoliul de clienţi, mărcile comerciale, echipamente de producţie, stocul de hârtie) şi nu societatea Euroticket Company SRL. Ca urmare, Euroticket are respo