Volkswagen, Renault şi Skoda sunt mărcile preferate de români atunci când îşi cumpără un autoturism din străinătate. Anul 2010 a fost unul deosebit de dificil pentru importatorii auto din ţara noastră. Totuşi, chiar şi în criză, românii au cumpărat maşini şi au avut câteva modele favorite.
Citiţi şi:Chevrolet, marca cu cea mai mare creştere în România
Liderul clasamentului, Renault Clio, a avut principal merit realizarea de cifre importante într-o piaţă dominată de modelele producătorului autohton Dacia (Logan, Sandero şi Duster). Gama producătorului francez a înregistrat vânzări de 4.982 de unităţi, având ca principal atu preţul.
O surpriză plăcută pentru Skoda a fost modelul Octavia, care în prezent este al doilea în preferinţele românilor. 2010 a fost un an bun pentru această gamă, care a înregistrat o creştere de 16,2%, cu un total de 4.110 unităţi vândute. Opel Astra a avut cea mai surprizătoare evoluţie, lansarea noului model având un aport decisiv în triplarea vânzărilor. Modelul german a cunoscut o creştere de 188%, reuşind anul trecut să atragă 3.378 de clienţi.
Volkswagen Golf nu s-a dezminţit nici în acest an. Vânzările compactei germane sunt stabile, 3.059 de unităţi fiind cumpărate în 2010. Deşi Golf este cea mai apreciată maşină în Europa, în România ea se află pe locul patru în preferinţele publicului. Refreshul gamei Fiesta a adus creşteri pentru Ford. Variaţia vânzărilor acestui model a fost una pozitivă, de 76,5 % şi un total de 3.003 unităţi.
Chevrolet Aveo este o altă subcompactă care are ca atu un preţ sensibil mai mic. Acest model a fost preferat de 2.562 de clienţi şi a avut o creştere a vânzărilor de 32,4%. Deşi aproape de sfârşitul existenţei generaţiei actuale, Ford Focus a reuşit să se claseze între primele 10 preferinţe ale românilor.
Volkswagen Polo este al doilea model al liderului c