De doi ani de când trăim cu criza în buzunare, lunile noiembrie şi decembrie nu mai seamănă deloc cu cele din vremurile bune. Atunci, Moş Crăciun de la Coca-Cola zburda pe micile ecrane, Tuborg Christmas Brew se revărsa în valuri, multinaţionalele se întreceau în reclame iar băncile şi firmele de asigurări se răsfăţau în paginile ziarelor.
Să aruncăm o scurtă privire în trecut pentru a înţelege ce ne aşteaptă! Primele 11 televiziuni ale pieţei noastre (în funcţie de volumul atras de publicitate) au livrat în noiembrie 2010 un număr de puncte de audienţă în urban (Gross Rating Point) cu doar 4% mai mare decât în aceeaşi lună a anului 2009. În decembrie, volumul punctelor de audienţă obţinute de reclame a fost mai mare cu 9% faţă de cel din urmă cu un an. Aşadar, creşteri nesemnificative.
Pentru a nu cădea într-o groapă plină cu generalităţile plictisitoare, să privim mai în amănunt ce s-a întâmplat în cele două luni. În noiembrie 2010, o serie importantă de televiziuni a livrat mai puţine GRP-uri (în urban) decât în aceeaşi lună a anului 2009: Realitatea TV (-15%), Acasă TV (-6%), Prima TV (-13%) şi TVR 1 (-18%). Antena 1 de abia o scos o creştere de 1%, consolându-se cu succesul „surorii" mai mici, Antena 3, care a crescut cu 15%. Pro TV a livrat audienţă cu 17% mai mult decât în urmă cu un an. În următoarea lună, Realitatea TV s-a prăbuşit, furnizând audienţă mai redusă cu 23% faţă de decembrie 2009. TVR 1 şi-a revenit cu o creştere de 10%, iar Pro TV s-a menţinut la acelaşi nivel (17%).
În concluzie, cele două luni în care ne-am fi aşteptat ca publicitatea TV „să duduie" au fost sub aşteptări. Cine trăieşte cu ideea că la sfârşitul anului trecut clienţii publicitari „au mai dat drumul la robinet", pentru că i-ar fi prins Revelionul cu bugetele necheltuite, poate să moară cu ideea în braţe. (Iartă-mă, Doamne, pentru ce-am scris!) Să nu ne amăgim cu