Unii dintre primarii localităţilor în care limita de viteză este de 70 km/h sunt nemulţumiţi de numărul mare de accidente, alţii se bucură că circulaţia este fluidizată. Cu un lucru sunt toţi de acord: şoferii respectă limita doar când văd radarul.
Automobiliştii şi motocicliştii au voie să circule prin aproape 90 de localităţi din România cu 70 de kilometri pe oră, în timp ce limita de viteză în restul oraşelor şi satelor este de 50 km/h. Motivul acestei decizii este legat de faptul că numărul accidentelor de circulaţie a scăzut, iar drumurile sunt în condiţie bună, care permite circulaţia cu viteză mare.
Polemică în comune
Măsura nu este nouă, dar a fost reamintită de Poliţia Rutieră săptămâna aceasta. România Liberă a vorbit cu primarii din câteva dintre aceste localităţi. Concluzia: părerile sunt împărţite de când limita de viteză a crescut.Primarul comunei clujene, Tureni, Elena Mănăilă, spune că nu i-a anunţat nimeni că limita de viteză a fost mărită: „Ştiu acest lucru în calitate de şofer, pentru că pe noi nu ne-a întrebat nimeni nimic!". Mănăilă mai afirmă că, în general, limita de viteză este respectată doar atunci când poliţiştii aduc radare mobile. „De când au desfiinţat radarele fixe, avem mari probleme, pentru că sunt oameni care circulă cu peste 100 de kilometri pe oră. Recent, a murit un nepot de-al meu într-un astfel de accident. Urma să împlinească 32 de ani", spune primarul din Tureni. Florin Pădurean, primarul din Sănduleşti, comuna de care aparţine satul Copăceni, aflat şi el pe listă, spune că „şoferii circulă cu viteză mult mai mare de când nu mai sunt radarele. În 2009, doi oameni au fost omorâţi pe trecerea de pietoni".
„Nu ne deranjează viteza"
Primarul comunei arădene Vinga, Lucian Stoicu, crede, pe de altă parte, că iniţiativa este una lăudabilă. El a afirmat că, oricum, şoferii care circulă pe drumul Arad - Ti